- Abuzurile grave care s-au petrecut in
Romania ultimilor ani au fost confirmate prin protocoalele secrete care au
fost semnate intre SRI si diferite institutii din justitie, fapt cu totul si
cu totul iesit din orice norma juridica si a statului de drept.
- Toti observatorii straini, incepand de
la analisti, oameni politici, experti, membri ai Parlamentului European,
nici in momentul de fata cred ca nu le vine sa creada ca asa ceva s-a intamplat
intr-o tara europeana.
- De ce? Pentru ca aceste protocoale
secrete dovedesc un lucru: ca drepturile elementare pe care se bazeaza
democratiile noastre liberale, adica respectul pentru libertatile
individuale si pentru drepturile individuale a fost calcat grav in
picioare.
- Nu putem sa mai vorbim, in conditiile
acestea, de un adevarat stat de drept, nu mai putem sa vorbim de separatia
puterilor in stat, nu mai putem sa vorbim de o justitie independenta cu
adevarat.
- Aceste abuzuri, intelegeri secrete
trebuie sa inceteze.
- Aceasta formula sui generis denumita „statul
paralel”, care a condus Romania in ultimii ani, trebuie, practic,
dezmembrata in cele mai mici amanunte, in asa fel incat oamenii, cand se
duc in justitie, cand se duc in fata judecatorilor, sa aiba convingerea ca
justitia nu este cu nimic influentata, ca pot sa aiba parte de o judecata
corecta si dreapta si ca soarta lor nu depinde de anumite relatii oculte si
de anumite interese politice, economice, mafiote, pana la urma.
- Protocolul semnat intre Inalta Curte si
SRI reprezinta dovada cea mai clara ca instanta suprema din justitia din
Romania a fost aservita serviciilor de informatii. De asemenea, acum intelegem
de ce doar doua mandate pe siguranta nationala a fost respins de ICCJ in
ultimii noua ani.
- Sa nu uitam ca Instanta suprema a emis,
in ultimii noua ani, peste 26.000 de mandate de siguranta nationala.
- In acest moment, exista un mare semn
de intrebare asupra tuturor mandatelor solicitate pe siguranta nationala.
Problema e ca fiecare din partile care se considera vatamate pot urma o
cale legala impotriva statului.
- Articolul 2 din acest protocol, potrivit
caruia „partile coopereaza, potrivit competentelor si atributiilor prevazute
de lege”, vine in contradictie cu legea 303 privind statutul judecatorilor
si procurorilor, care la articolul 7 prevede ca: „judecatorii, procurorii,
magistratii-asistenti, personalul de specialitate juridica asimilat
acestora si personalul auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti
si parchetelor nu pot fi lucratori operativi, inclusiv acoperiti,
informatori sau colaboratori ai serviciilor de informatii”.
- Vorbim de un protocol la nivelul varfului
justitiei, in care Inalta Curte si-a dat mana cu Parchetul General si SRI
pentru ca partile semnatare sa conlucreze permanent. Cum pot sa
conlucreze permanent procurorii, cu judecatorii si cu serviciile secrete?
In ce stat democratic se mai intampla o asemenea situatie?
- Ce sanse mai poate avea cetateanul
simplu sa aiba un proces corect si echitabil in fata unei asemenea
echipe mixte formata din ICCJ – Parchetul General – SRI?
- Cum putem sa mai vorbim de un proces
echitabil in conditiile in care judecatorii, procurorii si servicile
erau de aceeasi baricada?
- Ce obiective comune pot sa aiba aceste
trei mari institutii, ICCJ, Parchetul General si SRI, din care doua sunt
parte a autoritatii judecatoresti? Unde mai e statul de drept in aceasta
situatie?
- Acum intelegem mai bine afirmatia
Liviei Stanciu din urma cu cativa ani de la bilantul DNA, atunci cand dadea
asigurari sefei DNA ca ICCJ este un partener de nadejde pentru procurori.
- Azi aflam ca a existat o echipa mixta
SRI – procuror de caz – judecator de caz, iar in urma informatiilor
oferite de SRI, oamenii ajungeau in inchisoare, fara a putea fi verificate
acele informatii daca sunt reale sau nu.
- Nu au ce cauta ofiterii de informatii sa
conduca dosare sau sa faca parte din dosare, iar judecatorii si
procurorii sa lucreze cot la cot cu agentii serviciilor.
- De asemenea, articolul 3, litera e) din
protocol ridica alte semne de intrebare: „punerea la dispozitie - pe baza
de reciprocitate, in limitele competentelor Partilor - a informatiilor,
datelor, documentelor si materialelor relevante si utile pentru indeplinirea
atributiilor specifice, precum si asigurarea protectiei acestora, in zona
de competenta, in conformitate cu prevederile actelor normative oficiale si
interne in materie”.
- De ce are nevoie instanta de judecata
de un protocol cu Parchetul General si SRI pentru a-si putea indeplini
atributiile? Infaptuirea justitiei de catre instante nu poate sa fie
dictata prin protocoale. Nu se pot amesteca competentele instantelor, cu
cele ale parchetelor si serviciilor.
- Aceste protocoale au adaugat elemente la
lege si contin prevederi ce contravin legii, cu afectarea dosarelor si cu incalcarea
dreptului la aparare si la un proces echitabil al celor vizati de anchete.
- Daca si sistemul instantelor de judecata
a fost prins in acest „curent” al protocoalelor secrete incheiate cu
serviciile sau cu alte entitati, atunci problema atinge punctul maxim de
gravitate.
- Judecatorul nu trebuie sa fie nici
colaborator, nici cooperant si, cu atat mai putin, un partener al
parchetului sau al SRI ori al unei alte entitati.
- In Romania nu pot sa coexiste si statul
de drept si statul paralel. Am asistat, din pacate, in ultimii ani la o incalcare
grava a independentei justitiei prin existenta acestor protocoale secrete
care au reglementat relatiile dintre SRI si justitie.
- Trebuie sa eliminam aceasta cangrena
care s-a creat in Romania ultimilor ani pentru a reda cetatenilor nostri increderea
ca in Romania nu exista nimic mai presus de lege si ca judecatorii le pot
asigura o judecata corecta si dreapta.
luni, 18 iunie 2018
SRI a publicat protocolul cu Parchetul General si Instanta Suprema
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu